pb.pl
w schowku Tylko dla zalogowanych czytelników
zaloguj się
lub zarejestruj
dodaj do schowka

Unia dofinansuje zakup auta w Polsce

KUP LICENCJĘ
Marcin Bołtryk
Pin It email print

Pierwszy raz w historii polskiej motoryzacji można uzyskać bezzwrotne dofinansowanie z UE na zakup nowego samochodu. Konkretnie toyoty.

 

Notowania

euro

W Niemczech, Francji, Holandii, a nawet pogrążonej w kryzysie Hiszpanii z powodzeniem działają lub działały programy, które mają rozruszać gospodarkę przez stymulację sprzedaży nowych aut. W Polsce mogliśmy tylko zazdrościć. Do teraz.

Deutsche Bank we współpracy z Toyotą proponuje bezzwrotne dofinansowanie kredytu na samochód z funduszy Unii Europejskiej. Łączna korzyść dla klienta to nawet ponad 20 tys. zł. Przełom? Raczej jaskółka i przykład godny naśladowania.

Z programu mogą skorzystać wyłącznie przedsiębiorcy. Ponieważ program ma wspierać niskoemisyjne i oszczędne technologie w motoryzacji, bezwzględnym warunkiem skorzystania z unijnego dofinansowania jest udokumentowana sprzedaż lub złomowanie poprzedniego auta.

Szacuje się, że po Polsce jeździ około 2 mln samochodów firmowych, z czego około 1,2 mln zarejestrowanych na małe firmy i „działalność gospodarczą” aut jest starszych niż siedem, a nawet 10 lat. Wymiana nawet 2 tys. samochodów na nowe nie poprawi więc nam jakoś szczególnie jakości powietrza. Może być jednak zapowiedzią zmian.

Jak wspierają sprzedaż aut za granicą

Systemy dopłat do zakupu nowych aut obowiązują lub obowiązywały m.in. we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Austrii, Belgii i Hiszpanii. Chodzi o kwoty od kilkuset do nawet 5 tys. EUR. W większości dopłaty dotyczyły tylko wymiany auta na niskoemisyjne. Wspieranie sprzedaży odbywa się również poprzez system zachęt podatkowych. Jest tak m.in. w Czechach, Niemczech, Włoszech, Holandii, Danii, Szwecji i Irlandii. Najczęściej jest to zwolnienie z podatków drogowych lub ich zredukowanie dla aut elektrycznych, hybrydowych lub innych niskoemistyjnych. Na ogół w tworzeniu systemów dopłat lub ulg brały udział administracje rządowe wymienionych krajów.

Więcej w poniedziałkowym "Pulsie Biznesu" oraz internetowej sekcji PREMIUM>>

 

© Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

6 Komentarze

qwerty 2014-09-15

A skąd cyfra, że wymiana 2 tys aut..?

Tommy Walker 2014-09-15

Moim zdaniem przykład wcale nie jest godny naśladowania. Wszelkie dotacje, subsydia etc. są de facto elementem nieuczciwej konkurencji

Polak 2014-09-15

To jest głupi pomysł. Jedyny właściwy to ten jaki jest w USA, gdzie kraj sporo dofinansowuje zakup aut w 100% elektrycznych i tak też to powinno wyglądać w UE. Między innymi po to, żeby pozbyć się hałasu, smrodu, toksycznego powietrza w miastach, a przede wszystkim agresywnej Rosji, którą każdy finansuje tankując sobie auto na stacji w Europie.

oneeuro 2014-09-16

Zgadzam się z Tommym Walkerem - dotacje to nie tylko element nieuczciwej konkurencji, to także okradanie podatników, a patrząc na poziomy zadłużenia państw UE, to także okradanie przyszłych pokoleń podatników...

RICO 2014-09-22

Ciekaw jestem kto na tym zarobi ?

Wiadomości dnia na moto.pb.pl


News

7 urodziny Catalyst, ale co dalej?

30 września 2009 roku...
News

Kontrakty terminowe na WIG20 na czwartek,...

Kontrakty terminowe na...
News

Konstytucyjna innowacyjność

Jeśli wicepremiera już od...
News

Negatywne konsekwencje krytycznych i...

Jeżeli na stanowisku...
News

Jak zniesmaczyć dziennikarza

To będzie elementarz...
News

Chinese

Środa: słówko na dziś. Czyta Kevin Aiston.
News

Kontrakty terminowe na WIG20 na środę,...

Kontrakty terminowe na...
News

Po debacie w USA

Pierwszy, naprawdę poważny test w tej kampanii za...
Najlepsze blogi o biznesie

Wideo »

Nowy fotel biurowy RS jest w zasadzie sportowym siedzeniem, które znaleźć można w różnych wersjach kultowego modelu 911, ale zaprojektowanym do użycia w pomieszczeniach. Fotel jest elektrycznie regulowany, obity skórą Alcantra i ma wytłoczony emblemat niemieckiej marki.  

Portal worldcarfans.com informuje, że potencjalni nabywcy muszą się liczyć z wydatkiem rzędu 6750 USD, czyli w przeliczeniu na polską walutę około 25 tys. złotych.

Porsche zmieni twoje biuro (WIDEO)

Sekcje

Oferty Pulsu Biznesu